Zacyklete si, ale nezacyklete se!
Pravidla Zacyklení budou stejná jako v roce 2013.
Pátý ročník Zacyklení se bude konat v neděli 21. září 2014.
Start bude v 9.00 na louce u Milíčovského lesa mezi ulicemi Tererova a Loosova. V případě deště bude start přesunut k altánu u rozcestí Milíčovský les. Registrace bude probíhat od 8.30. Až do 9.30 bude umožněn start opozdilcům, potom orgové opustí stanoviště.
Pro zjištění vhodné cesty na start doporučujeme podívat se na cyklomapu Prahy na prahounakole.cz, která obsahuje i vyhledávač tras. Cestování s kolem pražskou MHD je popsáno například v tomto článku.
Konec hry nastane v 19.00 hodin.
Hra může být po souhlasu alespoň 60 % družstev zrušena nebo přesunuta na jindy i těsně před jejím startem z důvodu nepřízně počasí (když zkrátka budou padat takové trakaře, že se v tom nebude dát jet) či z jiného velmi závažného důvodu.
Družstva tvoří dva až čtyři lidé, z nichž alespoň polovina musí být starší 18 let a všichni starší 15 let.
Družstva se budou moci přihlásit do neděle 14. září 2014 pomocí formuláře na těchto stránkách.
Každý člen družstva musí mít na startu hry funkční a bezpečné jízdní kolo a během jízdy na hlavě nasazenou helmu.
Každé družstvo zaplatí před začátkem hry startovné 200 Kč. Platbu provede převodem na účet pořadatele podle pokynů na stránce družstva. Startovné se vrací pouze v případě, že se družstvo včas odhlásí.
Každé družstvo obdrží na startu jedinečné heslo pro účely odesílaných SMS zpráv.
Družstvo může kdykoli ze hry odstoupit (bez nároku na navrácení startovného), musí o tom ale informovat pořadatele. Člen družstva může ze hry kdykoli odstoupit, ve družstvu však musí vždy zůstat alespoň dva členové.
Družstva se nemohou během hry slučovat ani si vyměňovat členy.
K vyluštění šifer a úspěšnému projetí celé trasy není potřeba žádná konkrétní mapa. Hra se bude konat na jihovýchod od Prahy, a to v oblasti vymezené pětiúhelníkem s vrcholy Praha-Chodov, Psáry, Mnichovice, Vyžlovka, Úvaly. Vhodnými mapami jsou např. turistická mapa KČT č. 37, Okolí Prahy-východ či Shocart č. 126, Posázaví a Benešovsko (kde ale chybí kousek oblasti nejblíže Praze). A na startu možná něco užitečného dostanete.
Spolu s turistickou mapou okolí Prahy může přijít vhod i plánek Prahy s názvy ulic.
Libovolné elektronické mapy včetně on-line a satelitních map jsou povoleny. Elektronické vyhledávání trasy a navigace a zjišťování polohy pomocí GPS a jiných sítí jsou zakázány.
Na startu nejdříve v 9.00 a na každém dalším stanovišti ihned po příjezdu družstva obdrží každé družstvo zadání šifry, jejíž vyluštění povede na následující stanoviště. Počet stanovišť není družstvům předem znám. Vyluštění poslední šifry udává polohu cíle hry, kde již žádná šifra nebude.
U každé šifry bude pod heslem „Nápověda” uvedeno umístění nápovědy k této šifře.
Nápověda neznamená výsledek! Nápověda má pouze napovědět a navést správným směrem k řešení. Pokud se družstvu nepodaří šifru rozluštit ani s nápovědou, místo nakopnutí, které by možná zasloužilo, má možnost poslat SMS zprávu se žádostí o řešení, která musí obsahovat název družstva, přidělené heslo a kód nápovědy, který bude u každé nápovědy uveden. Družstvo nemůže žádat o řešení, pokud nenavštívilo stanoviště s nápovědou. Po odeslání žádosti o řešení bude družstvu poslána SMS s umístěním dalšího stanoviště a uděleno trestných 60 minut, které se přičtou k celkovému času družstva v závěrečném hodnocení.
Všechna stanoviště s výjimkou startu a cíle a všechny nápovědy budou neživé. To znamená, že i když bude na stanovišti někdo z orgů, zadání od něj nežádejte, pokud ho sám nebude aktivně vydávat. Šifry a nápovědy budou umístěny v nepromokavých deskách. U šifer i nápověd bude také list příjezdů, do něhož každé družstvo napíše svůj čas příjezdu.
Při luštění šifer používejte, nebude-li to zřejmé, kompletní anglickou abecedu s 26 písmeny bez háčků a čárek: ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ.
Není-li uvedeno jinak, na všech stanovištích si družstvo smí vzít nejvýše dvě kopie zadání šifry, ale vždy musí na stanovišti zůstat alespoň jedna kopie zadání. U nápověd si družstvo smí vzít jednu kopii nápovědy, jsou-li tam alespoň dvě.
Trasa bude zvolená tak, aby byla vhodná pro horské nebo trekové kolo: nejvýhodnější cesty mezi stanovišti povedou co nejméně po hlavních silnicích a co nejvíce po cyklostezkách a zpevněných cestách bez automobilového provozu, ale také po lesních nebo polních cestách.
Cíl hry nebude účastníkům známý až do vyluštění poslední šifry. Hra končí v 19.00. Družstvům, která do cíle nedorazí do 19.00, bude jeho poloha zaslána formou SMS. Poloha cíle bude zvolená tak, aby z něj byl na kole dobře dosažitelný prostředek hromadné dopravy přepravující jízdní kola.
Délka celé trasy bez použití nápověd bude asi 50 km.
Konečné pořadí družstev bude určeno podle času příjezdu družstva do cíle se započtením všech udělených trestných minut. Příjezdem družstva do cíle se rozumí okamžik, kdy jsou alespoň dva dosud hrající členové družstva v cíli. Družstva, která nedorazí do cíle, budou seřazena podle posledního dosaženého stanoviště se šifrou a potom podle času příjezdu na toto stanoviště na základě zápisů do listů příjezdů a trestných minut.
Zacyklete si, ale nezacyklete se! A když už se vám to náhodou přihodí, hledejte ještě jinou cestu z kruhu ven a potom dejte řešení dohromady.
Každé družstvo a každý jeho člen jsou během hry povinni:
Každý se účastní na vlastní nebezpečí.
Při nedodržení pravidel a při porušování ducha hry bude družstvu započítána časová penalizace, při hrubém provinění bude družstvo diskvalifikováno. Družstvu nebo jednotlivci může být znemožněna účast v dalších ročnících a může být veřejně kárán či lynčován.
Během hry bude platit všechno, co bude tou dobou na této stránce. Některá pravidla budou upřesněna nebo doplněna na vytištěných informacích rozdávaných na startu.